Stan

Jag och Rickard är verkligen läskomaner. Detta har nu resulterat i att vi köpt oss en sodastream :) Än så länge är vi hur nöjda som helst, det är ju så himla smidigt!

Idag var vi in till stan och handlade. Köpte lite saker på HM till bärfisen och så var vi och köpte en ny vagn på Babyland med. Lite otympligt med den stora ibland och eftersom Domi är så pass stark i nacken redan så vi beställde en Graco -09a sittvagn. Superfin! Kommer om 2 veckor!!

I fredags var vi hos Daniel och Malin och åt. Jag o Rickard köpte med kinamat och 48 bitar sushi. jag ÄLSKAR sushi..nästan så man borde lära sig att göra själv. Borde inte vara så svårt. Det var lika mysigt som alltid att umgås med fina familjen :)
I lördags var vi hos Anneli, Rickards kusin och fikade för att fira min fina svärmor som tyvärr inte finns bland oss längre. Sen åkte vi till hennes grav och la dit blommor, hjärtan och ljus. Fina Barbro som togs från oss alldeles för tidigt! Livet kan vara bra orättvist.
Igår var vi hos Rickards moster och åt middag. Fick en supergod kycklinggryta och sen kladdkaka till efterrätt! Mums! Precis när vi hade ätit tyckte vi det var konstigt att Domi satt och var så tyst, han brukar annars vilja komma upp och umgås med oss andra. Rickard böjde sig för att plocka upp ungen, då var det BAJS överallt! Hela blöjan hade sprängts och filten han satt på vart helt nerkackad och äcklig. Just denna gången hade vi bara en extra body med oss alltså inga byxor..typiskt. Hade en liknande händelse hos Johanna & Anton en gång och sen dess har jag alltis sett till att ha byxor med men ibland glömmer man :)

Jag ska även passa på och ge mig själv en klapp på axeln för att jag är så duktig och säljer av massa kläder och skor på tradera. Vi har bestämmt oss för att alla pengar som kommer in därifrån ska till en resekassa. Skönt att bli av med massa saker som bara ligger hemma med! Jag köpte ett par skor för 200 och sålde dom för 320 kronor - det är en bra deal tycker jag! Kul att ha något och göra med :)

Nu ska jag ta tillfället i akt och vika lite tvätt medans Dominic fortfarande sover.

Tjo!

Kommentarer
Jessica Lindell

Oj, vilka bra affärer du gör på tradera, inte dåligt!! :)



Jaa händer att jag också glömt extra kläder åt alexander :) Men de går ju bra ändå :)

De verkar bli barnvagssbio med mammaträffen! Ska du med?? Kika på familjelivs länk..

kram

2009-02-02 @ 18:04:15
URL: http://jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0