Ny dag, nya tag.

Jag ska ju sluta dagamma nu senast den 11e maj så jag har börjat dra ner på det rejält. Så nu på morgon när vi vaknade strax efter 6 så gick vi ner och busar o myser i vanlig ordning sen vid 8 fick han flaska. Vid 9-tiden brukar han vilja sova en liten stund till men han bara tjura o gnällde så snäll som jag är langar jag fram en tutte ändå varpå han somnar på ungefär 2 röda...fattar inte varför han inte bara kan ta napp...får se hur projekt sluta-amma kommer funka.. Nu sover han dock IGEN..han somnade i sitt babygym och har legat där typ 45 minuter nu. Skönt för mig att hinna dricka lite kaffe och juice..gladiatorfrukost med andra ord.

Efter maj slutar jag jobba mina helgen på donken..förklarade för min chef att jag får noll tid tillsammans med rickard, mannen jag vill vara med resten av mitt liv. Jag sa även att jag gillar mitt jobb men att min familj kommer alltid gå först. Han hade full förståelse och efter maj kommer jag istället jobba torsdagar och fredagar från morgon till eftermiddag. Helgerna kommer vara helig familjetid. Jag älskar min familj.

Idag är jag lika dassig som igår, dock verkar Dominic må lite bättre. Så jobbigt när han är sjuk. Både för oss och speciellt för honom. Lilla hjärtat.

Finns en blogg som jag troget följer som jag tycker ni kan kika in på. www.Ludmilla.se Detta är en sorglig blogg om saknaden efter hennes fina dotter Linnéa som valde att avsluta sitt liv endast 14 år gammal. Jag kan inte för allt i världen sätta mig i hennes sits. Varma tankar till henne.

Nu vaknar mitt lilla liv och jag ska pussas med han rejält!

Hej!

Kommentarer
Jessica L

Åh va skönt att du inte kommer jobba några helger alls och bara få vara med familjen :) de blir säkert jätte mysigt..



Hoppas de går bra med att sluta amma, det är alltid skönt att ha mål, då går det lättare. :) När du ammar brukar han äta länge då?? Du kan ju byta ut de målen mot ett annat som välling eller pure, de gjorde jag..



kram

2009-05-05 @ 21:37:49
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0